Home » Resort Black list » Royal Elite Sandos Resorts Timeshare Complaints

Royal Elite Sandos Resorts Timeshare Complaints

Royal Elite, Royal Elite Playacar, Royal Elite Caracol, Royal Elite Sandos, Royal Elite Exchanges

Royal Elite Sandos Resorts Timeshare Complaints
  Legal Name:
Sandos International S.A. de C.V
  Resort sales locations
Playa del Carmen, Caracol
  Resort collections
Monterrey Financial
  Rental Companies:
Royal Elite Exchanges, Elite Equity Transfers, Premium Timeshare Depot, Sierra Rentals and Resale’s
Hotel Representatives:
Alvin Hawkins, Joshua Michelson, Raul Martinez, Richard Quinones, Neil Cooper

Common Complaints:

  • Salesperson claims that the all-inclusive fee is per couple, but in reality it is per person per night. Clients can often book the vacation cheaper online without using their timeshare, than with booking their timeshare and paying the maintenance fees and all-inclusive fees.
  • Claim that they can resell a previously owned timeshare for a profit and use that money to pay for the new membership at Royal Elite.
  • Salesperson offers extra weeks to clients for rental purposes. They claim that the rental income makes the timeshare a good financial investment, and they can use the money in the first few years to pay off the membership.
  • Salesperson claims that they can trade their weeks to RCI points, and use the points to pay for 100% of an airline ticket, when in reality RCI only allows for clients to use points for 33% of the cost of the ticket.

Reservations department
email:         reservas@royalelite.com
Mexico:  01 800 674 4444
Canada, Usa:           1 866 384 7793 Ext.3204 y 3205

Customer Service
email:             customerservice@royalelite.com
Mexico:   01 800 674 4444
Canada, Usa:           1 866 384 7793


Leave your comment below and share this post on Twitter and Facebook if you like.

Write your complaint
Read what other timeshare scam victims say:
257 Complaints
  • Brenda April 27, 2018, 2:09 pm

    Comprar membresia con este resort no es una buena idea, lejos de ser una buen opcion de invertir la realidad es que nada de lo que prometen durante la presentacion de tiempo compartido es real, llevamos casi 4 años con la membresia y solo la hemos podido usar 2 veces por falta de diponibilidad, y es mentira que podemos usarla en otras partes del mundo, mucho cuidado y no se dejen engañar.

  • MirandaFebruary 16, 2018, 9:06 pm

    EN enero del 2018, compramos una menbresia. No te dan tiempo para consultar, para pensar. Desde el tiempo que llegas te ejercen una presión para vender. Son unos chantas. pregunto como se hace para salir.

  • MireyaFebruary 8, 2018, 2:42 am

    Estoy desepcionada con esta membesia que espero me puedan ayudar para terminar con esta pesadilla como es posible que en agencia el hospedaje salga mas barato que siendo socio?ya no tengo mas dinero para estarlos manteniendo.

  • CAROLINA BARRERAJanuary 22, 2018, 2:36 pm

    Compre está menbresia. Y me estoy enterando de todo lo q me mintieron. Todavía no me vino debitada la primer cuota

  • FDTDecember 20, 2017, 8:30 pm

    We became members of Royal Elite in 2014. Now, 3 years later, they told us that they were changing the rules. What initially was, first child between the age of 3 and 18 is 50% off and the second is free, now is both pay 50% of the full price. The possibility of a change to the contract was denied when we signed. Also, they don't give you enough time to read the entire document. They just highlight for you the important areas.
    Another issue is that they show you beautiful Haciendas which you could have access to. However, they are seldom available when you call for a reservation.
    This is a scam from A to Z. Be very careful. Don't trust them as we did.

  • AldanaAugust 14, 2017, 12:44 pm

    La verdad pésimo. Fuimos a sandos caracol en mayo y nos vendieron la membresia. Mi marido de sentía un poco mal de la garganta y le dieron dos shot de Tequila diciéndole que le iba a mejorar. De empezó a sentir un poco mal y no lo dejaban ir sin antes decir que si. "Cualquier cosa lo dan de baja" luego le dimos de baja y todavía estamos esperando el reembolso hace casi 3 meses. Una vergüenza.

  • Cliseria Escudero OrtizAugust 3, 2017, 10:02 am

    Buen día, tengo una membresia de Royal Elite, la compré en 2010, la pagué de contado, y bueno, qué les digo, no la he podido utilizar, entre otras cosas porque ya no existe la empresa Priority Exchange con quien se supone podía hacer intercambios y con RCI tampoco porque resulta que me cobran anualidades desde 2011 aunque antes nunca haya necesitado usarlo. La pregunta es, con su experiencia, qué es lo que puedo lograr/recuperar? porque no me interesa seguir pagando "bianualidades", es decir, no solo se trata de lo que ya me robaron sino que además quieren seguirme robando cada dos años!!

  • Alma MartinezJune 17, 2017, 10:54 pm

    Cómo cancelo mi tiempo compartido y en cuánto me sale?

  • Margarita RosasMay 21, 2017, 10:59 pm

    Todo horrible con estas personas de royal elite, mi esposo y yo compramos con ellos una mambresia hace unos meses, y queremos ya cancelar la membresía ya que leimos bien las clausulas en casa y es muy diferente a todo lo que nos dijeron en la presentación, nos marearon y nos hicieron comprar, son una vil estafa !

  • mistyApril 5, 2017, 11:07 am

    BIGGEST SCAM EVER!!! We have never in 7 years been able to book at a Sandos due to being "oversold" or the all inclusive fee has been in excess of $150/person/night...we were told we could exchange on RCI...absolutely NOT THE CASE.....this is a TOTAL FRAUDULENT OUTFIT!!!STAY AWAY!!!!!

Share your timeshare experience Your E-mail and phone number will not be displayed
Recomended for you
Should Mexican Timeshare Solutions help you today?

Our work is based on a Contingency Basis: NO RESULTS, NO PAY.

Contact us now: 888 275 3595